Her er KAs nye logo

Publisert: 19/10/2023
Navnet ble endret i april. Nå er den visuelle profilen på plass.

– Den visuelle profilen til en virksomhet er viktig. Sånn er det også i KA. Vi har lett etter en ny logo som er lett å like, men også å identifisere seg med, og det opplever jeg at vi har fått, sier administrerende direktør Marit Halvorsen Hougsnæs i Hovedorganisasjonen KA.

– Har vært et ønske lenge

De siste ukene er KAs nye logo, fargepalett og skrifttype gradvis rullet ut på trykksaker, skilt, presentasjoner og T-skjorter. Torsdag 19. oktober ble nettsiden og andre digitale flater endret, samtidig som alle med kontor i Kirkens hus ble møtt med boller, kaffe og KA-refleks da de kom på jobb. Dermed er implementeringen fullført.

– Dette har vi gledet oss til. Ny logo har vært et ønske fra både styre og administrasjon lenge, og da landsrådet vedtok nytt navn i slutten av april, var det bare å sette fart, sier kommunikasjonsdirektør Trygve W. Jordheim, som har ledet prosessen.

– Nå er vi endelig i mål, og vi er veldig fornøyde, understreker han.

Blåtoner med oransje kontrast

Den nye visuelle profilen består av en logo i mørkeblått, der bokstavene KA er kombinert i et kvadrat. Fargepaletten for øvrig er mellomblå og lyseblå, med oransje som kontrastfarge. Skrifttypen heter Arial Nova.

Fem byråer ble invitert til å komme med tilbud på nye visuell profil for KA. Til slutt falt valget på Dinamo.

– Vi følte oss raskt trygge på at de forstod KA og kom til å levere bra. Det ferdige resultatet viser at magefølelsen vår var viktig, sier Jordheim.

Del i sosiale medier:
Powered by Cornerstone