Folk i KA: Trygve W. Jordheim

Kommunikasjonsdirektør Trygve W. Jordheim, her selfiefotografert i Trondheim, trives godt med å holde kurs. – Det er så mange interessante folk rundt omkring, sier han.
Publisert: 03/03/2020
– Jeg søkte på jobb i KA fordi jeg ante at det satt mange kompetente folk der. Den antagelsen viser seg stadig å stemme, sier kommunikasjonsdirektør Trygve W. Jordheim.

Hvem: Trygve W. Jordheim (40), kommunikasjonsdirektør

Bosted: Asker (men født i Bergen og oppvokst i Bærum)

Familie: Gift, to barn

Liker: Tempo, flyt og godt humør. TV-serier, musikk med norske tekster, 90-tallstekno. Cola, pizza og fredagskvelder. Jobben min, familien min, landet mitt.

Fartstid i KA: Begynte i desember 2017. Har tidligere jobbet blant annet som nyhetssjef og kirkeredaktør i Vårt Land og som redaksjonssjef i Magazinet.

Viktigste arbeidsoppgaver: Å sørge for at KA synes og blir lagt merke til og bidra til at KA får gjennomslag både som arbeidsgiver-, interesse- og kompetanseorganisasjon, blant annet gjennom kontakt med journalister og debattredaksjoner. Overordnet ansvar for markedsføring av KA som organisasjon og for våre kurs og konferanser.

Hvordan vil du beskrive KA som organisasjon?
– Jeg søkte på jobb i KA fordi jeg ante at det satt mange kompetente folk med mye interessant kunnskap der. Den antagelsen viser seg stadig å stemme. KA er en blanding av fremoverlent og byråkratisk, men vi kan alltid snu oss raskt når det trengs.

Hva kan du hjelpe medlemmene med?
– Jeg har ikke så like mye direktekontakt med folk der ute som for eksempel de ansatte i arbeidsgiveravdelingen har, men jeg håper jo at det løpende informasjonsarbeidet med nyhetsbrev og nettsider bidrar til å gjøre livet litt lettere for medlemsvirksomhetene. Det hender også at noen tar kontakt, for eksempel for å tenke høyt om en sak som holder på å havne i lokalavisa, håndtere en begravelse med offentlig interesse eller ha råd om et PR-fremstøt. Slike henvendelser trives jeg veldig godt med å få, og som regel bidrar jeg med strategisk og/eller praktisk hjelp. Og så synes jeg det er kjempegøy og givende holde kurs rundt omkring i landet. Det er så mange interessante folk der ute.

Hva blir det viktigste for KA fremover?
– Det er mye vi ikke vet om fremtiden, men på generelt grunnlag kan jeg påpeke det selvsagte: I en medlemsorganisasjon er alltid medlemmenes behov som må være retningsgivende for prioriteringene. Så lenge vi sørger for å ha så god kontakt med medlemmene at vi vet hva de trenger og hva de bekymrer seg for, har vi et godt utgangspunkt for å bruke ressursene riktig.

Hva er det beste med å jobbe i KA?
– At dagene er så varierte. Her har jeg både gode kolleger og interessante arbeidsoppgaver. Nesten alle de andre har en annen fagkompetanse enn jeg, så jeg lærer mye. Forhåpentlig får jeg lært bort litt også.

Møt flere KA-folk!
Se alle våre tjenester!

Del i sosiale medier:
Powered by Cornerstone