Snakker kirkelige og kristne virksomheter for lite om det som gjør dem unike? Blir disse virksomhetene mer tydelige dersom de lar være å involvere seg i alle mulige debatter? Eller blir de mer irrelevante av det?
Det er utgangspunktet for episode 8 av podkasten «Input», som slippes samme dag som boka «Rebranding the church» av Peder Tellefsdal lanseres.
Tellefsdals budskap, som allerede har vært tema i Dagsnytt 18 på NRK, er at kirken (kirken i stort, ikke bare Den norske kirke) må prioritere tydeligere i sin kommunikasjon: Snakk mer om Jesus og mindre om temaer som mange andre er gode på.
Problemet er «når det blir umulig å se forskjell på kirken og en hvilken som helst humanitær organisasjon», mener han.
KA inviterte prost i Bærum, Ingeborg Blindheim Sommar, og generalsekretær i Misjonsalliansen, Heidi Sandvand Hegertun, til å drøfte Tellefsdals utfordring. Samtalen hører du i «Input» der du lytter til podkast.