Slik får dere some-bruken inn i gode former

Foto: www.pexels.com v/Omkar Patyane
Publisert: 08/01/2020
Sosiale medier kan brukes både klokt og uklokt. KA har laget et forslag til retningslinjer for virksomheter som ønsker dette.

 Sosiale medier er blitt stor og viktig del av vår daglige kommunikasjon med omverdnen, både i privatlivet, men også i arbeidslivet. En del arbeidstakere på vår sektor bruker sosiale medier i jobben, for eksempel til å reklamere for gudstjenester eller andre kirkelige aktiviteter, sier rådgiver og advokatfullmektig i KA, Silje L. Hjeldsbakken.

Samtidig kan sosiale medier være en plattform for upassende oppførsel, noe som kan føre til omdømmetap og andre uheldige konsekvenser for arbeidsgiver. KA har derfor laget et forslag til retningslinjer som den enkelte virksomhet kan bruke som mal.

– Vi ser at mange vil ha nytte av å formalisere dette. Det finnes noen arbeidstakere som ikke opptrer i tråd med såkalt nettvett og som ikke har et tilstrekkelig bevisst forhold til hvordan de fremstår i sosiale medier. Det gir en trygghet for alle parter å ha skriftlige retningslinjer for hvordan man skal opptre på sosiale medier, sier Hjeldsbakken.

Del i sosiale medier:
Powered by Cornerstone