Gjør opplæringstiltak mer tilgjengelige med ny nettside

Silje Letmolie Hjeldsbakken og Trygve W. Jordheim Foto: KA
Publisert: 11/06/2019
Nettstedet ouinfo.no er totalrenovert: Designet er fortsatt enkelt, men målgruppen er tydeligere, og siden virker like bra på mobil som på store skjermer.

– Den gamle nettsiden var vanskeligere å finne fram på og led under mangel på tydelig målgruppe. Den nye siden er kanskje ikke så mye mer fancy, men det er ikke lenger noen tvil om hvem den henvender seg til, nemlig arbeidstakere som ønsker mer kompetanse, sier sekretær for opplærings- og utviklingsarbeidet (OU) på KA-sektoren, Silje Letmolie Hjeldsbakken.

Fra rot til «hamburgermeny»

Den nye utgaven av ouinfo.no har en enkel grafisk profil og er bygd på den samme plattformen som den gamle versjonen. Den viktigste forskjellen er at forsiden nå består av aktuelle saker knyttet til opplærings- og utviklingstiltak, mens annen informasjon ligger i menyen.

– Litt eldre nettsider har gjerne en mer rotete forside, mens man i dag baserer seg på at brukerne intuitivt vet hvor de skal gå for å navigere seg til for eksempel kontaktopplysninger eller bakgrunnsinformasjon. Menyen er derfor flyttet fra fast plass til venstre på forsiden og opp i en såkalt «hamburger» – tre vertikale streker – øverst til høyre, forteller kommunikasjonssjef i KA, Trygve W. Jordheim.

Fungerer på alle skjermer

Han legger til at den nye siden er såkalt responsiv, som betyr at den tilpasser seg skjermstørrelsen automatisk og dermed er like funksjonell på mobil som på pc eller mac.

Det var det partssammensatte OU-styret som i fjor høst vedtok å lage en ny nettside for arbeidet. Opplærings- og utviklingstiltakene finansieres med midler trukket inn fra de lokale partene, og disse skal benyttes til utvikling og gjennomføring av tiltak som kan imøtekomme både arbeidstakernes og virksomhetenes kompetansebehov.

Sjekk ut den nye nettsiden her!

Del i sosiale medier:
Relaterte lenker

Powered by Cornerstone