Forslag til stillingsbeskrivelse for

Kontorfullmektig

Publisert: 01/01/2003
- med nedlastbar versjon på nynorsk
Forslaget er hentet fra KAs hefte "Stillingsbeskrivelser" (1997). Forslagene er ikke normer og må tilpasses lokale forhold.
Stillingens formål
1. Sikre at menighetens medlemmer og andre som kommer i kontakt med menigheten får rask og god service.
2. Være en administrativ ressurs som bidrar til å legge til rette for gjennomføring av menighetens målsetting.

Organisasjonsmessig plassering
1. Kontorfullmektigen har kirkevergen (evt. administrasjonsleder) som nærmeste overordnede.

Hovedoppgaver - ansvar
1. Kontorfullmektigen har ansvar for den daglige kontakt med publikum både gjennom ekspedisjon og telefonservice.
2. Kontorfullmektigen har ansvar for kontormessige rutiner herunder:
- Posttjeneste, arkivbehandling og journalrutiner.
- Avtaler i henhold til avtalebok.
3. Kontorfullmektig har ansvar for kunngjøring og informasjon om gudstjenester og menighetens aktiviteter.
4. Kontorfullmektigen fører kirkebøker m.v. etter nærmere bestemmelser.
5. Kontorfullmektigen har sekretærfunksjoner av felles administrativ karakter.
6. Kontorfullmektigen fører menighetsrådets regnskaper

Spesielle bestemmelser
1. Kontorfullmektigen er underlagt vanlige taushetsbestemmelser.

Kriterier for jobboppfyllelse
(Følgende punkter kan vurderes:)
1. At menighetskontoret følger god forvaltningsskikk.
2. At behandling av saker og henvendelser blir utført på en god og effektiv måte.
3. At kontorfullmektigen oppfattes som en serviceinnstilt medarbeider.)
Del i sosiale medier:
Powered by Cornerstone