Fra i dag blir også navnet forenklet til KA. Etternavnet "Kirkelig arbeidsgiver- og interesseorganisasjon" går ut.
"En arbeidsgiverorganisasjon med utgangspunkt i virksomheter med ideelle og kirkelige formål er et gode for norsk arbeidsliv. KA er nå en sentral aktør i en tid med flere store reformer og endringer for kirkelige virksomheter," sier Frank Grimstad. "Vår nye nettside og grafiske profil er viktige virkemidler for å synliggjøre våre bidrag og våre tjenester."
Grimstad sier vider at KAs målsetning nå er å bidra til en vellykket virksomhetsoverdragelse for Den norske kirke med en rekrutterende arbeidsgiverpolitikk, og at KA i større grad skal være et synlig alternativ til andre arbeidsgiverorganisasjoner.
Grimstad viser til at både nettside, grafisk profil og logo er bygd ut fra ønsket om å formidle fornyelse og gjenkjennelse. "Vi bekrefter vår kirkelige identitet, og videreutvikler vår plattform som en effektiv, medlemsbasert og kompetent organisasjon." KA er i utvikling og vi forbereder oss på krevende men spennede reformer. Kommunereformen, endringer i forholdet mellom kirke og stat og en sterkere livssynspolitisk diskusjon og interesse, er alle sentrale prosesser der KA spiller viktige roller, sier Grimstad.
Vi har sett fram til å presentere vår nye nettside som gir oss tydeligere profilering av KA og våre verdier, og samtidig gir medlemmene god service gjennom innlogging til egne medlemssider, avslutter Grimstad.